شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

رمزگذاری بهترین روش حفاظت از داده‌ها

رمزگذاري

چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۳:۰۰


متخصصان امنیت بر این باورند که رمزگذاری هم چنان به عنوان بهترین روش حفاظت از داده‌ها و حفظ حریم خصوصی محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اسناد منتشر شده از NSA نشان می دهند که چگونه آژانسهای جاسوسی با استفاده از راه های نفوذ مخفی، حملات brute force و مشارکت با تولیدکنندگان محصولات، فناوریهای رمزگذاری را دور زدند. 

گزارشهای منتشر شده از این اسناد نشان می دهند که در حال حاضر بسیاری از الگوریتم های رمزگذاری که به طور گسترده برای حفاظت از ارتباطات آنلاین، بانکداری الکترونیک و فایل های پزشکی و اسرار تجاری استفاده می‌شوند توسط NSA و شریک انگلیسی آن، GCHQ شکسته شده اند. 

مدیر فناوری در PrivateCore گفت: علیرغم فعالیتهای NSA، محاسبات رمزگذاری این الگوریتمها به راحتی شکسته نمی شوند. تاکنون مشاهده نشده است که الگوریتمی مانند AES شکسته شده باشد. 

او گفت: ممکن است NSA قادر باشد تا به جای شکستن الگوریتم رمزگذاری، از رخنه‌های موجود در فرآیند مدیریت کلید که از رمزگذاری پشتیبانی می کند، سوء استفاده کند. ممکن است که NSA توانسته حسابهای کاربری خرید و مالی را دور بزند اما این امکان زمانی وجود دارد که رمزگذاری از طریق فرآیند مدیریت کلید نامعتبر، معیوب و ناقص پیاده سازی شده باشد. 

وی افزود: بسیاری از پستهای الکترونیکی، جست‌وجوهای وب، چتهای اینترنتی و تماسهای تلفنی به طور خودکار رمزگذاری نمی‌شوند در نتیجه NSA و یا هر فرد دیگری می تواند ترافیک آنلاین را برای دسترسی به آن اسکن کند. 

به اعتقاد کارشناسان و بر اساس اطلاعات سایت ماهر آسیب‌پذیری اصلی در ترافیک رمزگذاری شده، مدیریت کلید آن است. کلیدهای رمگذاری طولانی هستند و به طور تصادفی رمزهای عبوری تولید می کنند که می تواند ترافیک اینترنت را رمزگذاری و رمزگشایی کند. سرقت این کلیدها مانند سرقت رمز عبور است. با وجود اسنادی که اخیرا منتشر شده رمزگذاری هم چنان به عنوان بهترین روش حفاظت از داده های آنلاین محسوب می شود.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو